زندگی نامه و بیوگرافی بهنام تشکر+عکس و گفتگو

بیوگرافی و دانلود عکس جدید از بهنام تشکر بازیگر و هنرپیشه در عرصه تئاتر و تلویزون ایران

زندگی نامه و بیوگرافی بهنام تشکر+عکس و گفتگو

زندگینامه بهنام تشکر

بهنام تشکر هنرپیشه , گوینده و دوبلور متولد ۴ بهمن ۱۳۵۵ در بندر انزلی هست و ۴۱ سال سن دارااست .

تحصیلات :

او دارنده مدرک لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشکده فیروزکوه می‌باشد .تشکر دو اخوی هم داراست که بهروز قدردانی از مجریان و بهرام از کارگردانان تئاتر است .

باشگاه ملوان

تشکر در زمان نوجوانی , هافبک راست تیم نوجوان ها باشگاه ملوان بندر انزلی بوده است , البته بنا به دلایلی , این حرفه ورزشی را به طور حرفه‌ای پیگیری نکرد .

اولین حضور بازیگری

او با سریال ساختمان پزشکان توانست به خیر و خوبی شناخته شود و آن گاه در سریالهای تلویزیونی بیشتری حضور یافت .

ازدواج و همسر بهنام تشکر

بهنام تشکر در سال ۱۳۸۵ با آیدا یزدانی ازدواج کرد . حاصل این وصلت هم یک فرزند پسر به نام کاوه میباشد .
همینطور چندی قبل شایعاتی بر اساس اینکه همسر وی خواهر عادل فردوسی است منتشر شده بود به دلیل آنکه شباهت متعددی به وی داشت .

زندگی نامه و بیوگرافی بهنام تشکر+عکس و گفتگو

زندگی نامه و بیوگرافی بهنام تشکر+عکس و گفتگو

زندگی نامه و بیوگرافی بهنام تشکر+عکس و گفتگو

 

زندگی در کشورهای

بهنام تشکر چند سال در ایالات متحده و انگلیس زندگی نموده است که مدتی شایئه سفر دایم وی به آرمیکا شنیده می‌شد که در مهر ماه ۹۴ پس از برگشت اش این قضیه را کتمان کرد

عکاسی

وی علاوه بر بازیگری عکاسی و نمایش طومار خانی نیز می‌کند می‌گوید بالغ بر ۲۰۰ نمایش طومار خوانی کمپانی داشته است و ۳۰۰ عکس کلاسیک با دوربین ماهر در ایالات متحده گرفته و بخاطر احترامی که برای عکاسان اهل ایران قائل است هیچ وقت راضی به زدن نمایشگاه نشده است .

زندگی نامه و بیوگرافی بهنام تشکر+عکس و گفتگو

گفتمان با بهنام تشکر

بیایید نخستین از داستان خودتان آغاز فرمائید داستان که خیر حقیقت زندگی شما زمانی به راهی که طی کردید نگاهی می‌کنیم ذهنمان از دنیای پسرنوجوان فوتبالیست پرت میگردد به دنیای دانش اقتصاد آکادمیک , در نهایت تعیین بازیگری .

این که گفتید بعد از فوتبال و دانش گاه به بازیگری آمدم می بایست بیان کنم که اینجانب قبلی از دانش کده رفتن بازیگری را تعیین کردم , اساسا الفبای تئاتر را از به عبارتی شهر بندر انزلی آغاز و آنگاه که به ساری رفتیم در آن شهر هم ادامه همین رویه را دادم . همگی چیز با پیشنهاد یکی عزیزان شروع شد . دوستی که هم اکنون درایران نمیباشد , اینجانب به کارگردان تئاتر معرفی شدم و کار آماتوری در موضوع تئاتر در سن نوجوانی در بندر انزلی را از همان ایام شروع کردم . زمانی به به ساری رفتیم خیلی ناامید بودم تصور نمیکردم بتوانم محل ورود مجدد به دنیای بازیگری حرفه ای داشته باشم .

اولی حضورشما در صحنه های نمایش شهر ساری با یک مجموعه نمایش کمدی بود , چرا کمدی؟

خودم تئاتر در فضای دور از شوخی را میپسندم اما زمان حضور در دنیای نمایش مسئله علاقهام هنوز میسر نبود همین شد که با نمایشنامه میرزا فرفره حضور پیدا کردم و بعداز آن کار دیگری به اسم غلام دروغگو که فکرمی کنم آن هم از نوشتههای داوود فتحعلی بیگی بود که در آن جدیترین نقش را بازی کردم . سپس به تیم نمایش دیگری پیوستم که کار تئاتررا کمدی دنبال نمیکردند و طالب اجرای نمایشهای دورازشوخی بودند .

شما تعیین کرده بودید هنرپیشه بودید چرا دانش گاه اقتصاد؟

پذیرش نشدم , یعنی دانش گاه هنر شرکت کردم و پذیرش نشدم و تاءمل می‌کردم که می بایست بروم دانش کده . میپندارم آنهایی که در فضای بازیگری کشور ایران ماندند و هستند می بایست دلداده باشند , یعنی اینجانب واقعاً کار دیگری بلد نیستم جز بازیگری , تازه آن را نیز کماکان دارم یاد می گیرم . یاد به چنگ آوردن این فن , لذت کشف و لذت یاد به دست آوردن این رشته برایم مهم ترین علت تعیین این رشته بود وهست .

زندگی نامه و بیوگرافی بهنام تشکر+عکس و گفتگو

فضای تئاتر دنیای تخصصی تری را نسبت به فضاهای هنرپیشگی دیگر دارااست و شما با تئاتر شروع کردید با انسانهایی که بازیگری را یک هنر دور از شوخی می‌دانند چه گونه تکنیکهای تخصصی این هنر را آموختید؟

به استعداد و جوهری که شخص داراست بر میگردد واین دو رکن از بخش های اصلی دارای اهمیت این فضاست . در‌صورتی‌که این دو اصل را همراه خویش نداشته باشید و در شایسته ترین دانشکدههای هنر علم آموزی نمایید , در شهر شکسپیر نیز به عالم بیاید و در آنجا همگی نمایشها را ببیند احتمالا هنرپیشه نشوید چه بسا در صورتی عشق و علاقه بازیگری داشته باشید . به نظرمن تمرین و ممارست مکمل این مورد می شود و باهوشی لازمه هنر بازیگوشی است . اما این باهوشی اقبال را نیز می بایست با خویش همراه داشته باشد .

این او‌لین بخت چه وقت در منزل زندگی شما‌را زد؟

اینجانب دو نقطه عطف درفضای هنری داشتم , یکی از موقعی بود که برای اولین دفعه در تئاتر شهر هنرپیشه یک نمایش بودم و پس از اولی نمایشم در آن تالار از ۱۴ , ۱۳ کارگردان توصیه کار گرفتم که برایم بشدت لذتبخش بود .

زندگی نامه و بیوگرافی بهنام تشکر+عکس و گفتگو

و بین آن کارگردانان شما کدام را با چه نمایشی انتخاب کردید؟

«چند کاپریس برای ویلن» کاری از محمود رضا رحیمی که بعد از نقطه پايان روزهای این نمایش فورا ایوب آقاخانی توصیه کار اعطا کرد و بلافاصه پس از ایوب آقاخانی , کیومرث مرادی با ( ژولیو سزار ) و آنگاه فاصلههای این نمایشنامهها به وقتی کمتر از ۴ یا این که ۵ ماه می‌رسید . در تئاتر هر نقش را که پذیرش می‌کنی یک مقطع با آن کاراکتر هستی تا نقش بعدی . فضا به این صورت نیست که بگویند فلان هنرمند تئاتر , هنرپیشه کاراکترهای اجتماعی است و بس اما در سینما اینگونه است . در یک کاراکتر که خوش بدرخشی آن کاراکتر معرف نقشهای دیگر تو می شود و انگار فقط آن کاراکتر به سراغت میآید به اصطلاح میشوی هنرپیشه نقشهای کمدی یا این که اکشن یا… و اینجانب چقدر نقش اکشن بازی کردن را دوست دارم .

نقش اکشن؟ نقشی که کلاً در سینمای کشور ایران , دور از شوخی گرفته نمی‌شود ؟

خیلی ها تصور می کنند که نقش های اکشن تنها برازنده بعضا از بازیگران است . نه! هنرپیشه نباید بگذارد چنین فضایی در تعریف بازیاش تولید شود , چون مورخ مصرفش را انتخاب می‌کند و روزهای خاتمه محبوبیتاش نزدیک می شود , هنرپیشه می بایست توان این را داشته باشد که هم بازیگری کمدی باشد و هم دورازشوخی و این تهیهکنندهها و کارگردانان می باشند که با بیاعتمادی خویش به هنرپیشه این اطراف را ساخت می کنند . مثلاً آقای فتحعلی اویسی را تا مدتها در نقشهای اکشن میدیدیم اما یک دفعه می‌بینیم که در سریالی آنهم در نقش یک ماجرا کاراکتر کمدی می‌گیرد و عالی هم با مخاطب رابطه برقرار می‌کند .

بازیگران به حتم می دانند با تکراری بازی کردن یک مدل کاراکتر خویش را در خطر هنرپیشه یکنواخت نقشآفرین قرار می دهند چرا ریسک بازی نکردن در نقشها را قبول نمی‌کنند تا با جای به چنگ آوردن در کاراکترهای متعدد بر بقای خویش بیفزایند؟

بایستی حوصله , تحمل دوچندان و توان مالی خوبی داشته باشد تا از پس زندگی بربیاید , چون برای این گوناگون بازی کردن احتمال دارد مدتی بدون شغل بماند و ولی این بازه حوصله کردن هم خویش خطرناک است , چون نبودن در چرخه بازیگری یک خطر بزرگتر ساخت می شود و آن این که فراوان قابلیت این که فراموش شود هست .

بازی در تئاتر و هنرپیشه نمایش زنده بودن در رابطه مخاطب با دنیای سینما و تلویزیون چه تفاوتهایی دارد؟

در قالب یک خاطره می گویم , سالها در تئاتر بودم و چه بسا همسایه ام نمیدانست چکاره هستم اما او‌لین قسمت سریال ( ساختمان پزشکان ) از تلویزیون که پخش شد فردا صبح که از در منزل بیرون شدم انگشت اشاره مردمان اکثری به سویم بود که‌این به عبارتی هنرپیشه سریال دیشب است و ناگهان شناخته میشوی فارغ از این‌که مانعی برای این آشنایی داشته باشی یعنی تا این حد تلویزیون توانا است مردمان به تلویزیون دقت دارند و به خاطر همین دقت است که هنگامی برنامههای خیر در تلویزیون ساخته نمی شود نگاه از آن بر میگردانند , به یاد این که تلویزیون یک عنصر بشدت درگیر کننده است و مردمان در ناخودآگاه به محض رسیدن به منزل آن را شفاف می نمایند .

زندگی نامه و بیوگرافی بهنام تشکر+عکس و گفتگو

انگار تلویزیون صدای خانه است؟

آری تقریباً میتوان اذعان کرد که صدای خانه است , سالها رادیو بود , درحال حاضر تلویزیون شده‌است و البته مبنی بر آن مدیوم متعدد آشنایی مردمان هم با هنرمندان در عرصههای متفاوت مختلف است احتمالا سالها در تئاتر فعال باشی البته قشری خاصتو را می‌شناسند البته در تلویزیون یک دفعه با میلیونها انسان هم‌زمان معرفی میشوی .

کافی است که یک سریال یا این که برنامه شوخی در تلویزیون پخش شود آن دوره است که در کوچه و خیابان و هر جا که میروی صحبت آن است و نگاهها به تلویزیونی که از آن به دور شدهاند برمیگردد؟

مردمان ما مردمان غصه مندی می باشند به خاطر این‌که انگار طوری شده که از غصه هم بدشان نمی آید , به خاطر همین احتیاج به کمدی و خنده دارا‌هستند و کلیه خنده را دوست دارا‌هستند .

چرا خنداندن مردمان جمهوری اسلامی ایران اینقدر سخت است؟

ما مردمان خیلی تیزهوشی داریم صرفا امکانات نداریم . ایرانیان به خاطر وضعیت کشورمان و قوانینی که در آن در هم اکنون زندگی هستیم و بزرگ شدیم , آدمهای پیچیدهای می‌باشند چون در حالت خیلی ویژهای بزرگ شدیم , ما نبرد را دیدیم , ما بمباران و موشک باران را دیدیم , تحریمها به ما فشار آورده ما خیلی چیزها دیدیم که به نگاه بعضیها مردمان دنیا او‌لین ندیدند , به همین علت چیزی را که داریم می‌بینیم راجع به آن فکرمی کنیم که آیا بخندیم یا این که نخندیم . کلاً ما آدمهای راحتی نیستیم .

یک کمدی درست چیست؟

فیلمنامه هرچقدر صادقانه تر باشد و کمدی صحیح و خوشبختی داشته باشد موفقتر است . کمدی درست یعنی که ما عملکرد نکنیم به هر قیمتی تماشاگر را بخندانیم . این جمله شما خیلی کلیشها ی بود

زندگی نامه و بیوگرافی بهنام تشکر+عکس و گفتگو

مقداری بخش اعظم توضیح دهیدکلیشه ای است؟

چقدر زود کلیه چیز در کشور ما کلیشهای می شود . یعنی این‌که تماشاگر را گول نزنیم و به وی نگوییم : «الکی بخند» , تماشاگر را به تحمیل قلقلک ندهیم , این به اجبار قلقلک دادن می تواند , در برخی مواقع خیر صرفا خنده بر لبانشان نیاورد که برایشان نا مطلوب نیز باشد .

زندگی نامه و بیوگرافی بهنام تشکر+عکس و گفتگو

سریال های بهنام تشکر

  • گمشدگان (۱۳۹۶)
  • پادری – ۱۳۹۵
  • بین خودمون بمونه – ۱۳۹۴
  • فرید – ۱۳۹۳
  • هفت سنگ – ۱۳۹۲-۱۳۹۳
  • پژمان – ۱۳۹۲
  • دودکش – ۱۳۹۲
  • تاکسی پلیس – ۱۳۹۱
  • دزد و پلیس – ۱۳۹۱
  • پاپوش – ۱۳۹۰
  • ساختمان پزشکان – ۱۳۸۹-۱۳۹۰
  • حبیب – ۱۳۸۹
  • عشق و نیستی – ۱۳۸۸
  • تا صبح – ۱۳۸۵
  • مثل همیشه – ۱۳۸۴
  • عصای پیری – ۱۳۸۴
  • مختارنامه – ۱۳۸۳-۱۳۸۸
  • مروارید سرخ ۱۳۸۳-۱۳۸۴
  • ابله – ۱۳۹۳
  • یه شام خوب – ۱۳۹۲
  • ساخت ایران – ۱۳۹۰-۱۳۹۱

زندگی نامه و بیوگرافی بهنام تشکر+عکس و گفتگو

 سینمایی

  • استرداد (۱۳۹۰)
  • بچگیتو فراموش نکن (۱۳۹۰)
  • فیلم کوتاه «و پیشتر… باران همه چیز را شسته بود» (۱۳۹۰)
  • به امید دیدار (۱۳۹۰–۱۳۸۹)
  • روز رستاخیز (۱۳۸۹) در نقش حصین بن تمیم
  • زیر آب (۱۳۸۸)
  • فیلم کوتاه «اتو استاپ» (۱۳۸۲)
  • واژگونه (دلی یار)
  • لاک قرمز (۱۳۹۴)
  • بازدم (۹۵-۱۳۹۴)
  • اعترافات (۱۳۹۵)

 

تئاترهای

  • میرزافرفره (۱۳۷۷)
  • معرکه عشق (۱۳۷۸)
  • بانوی قهرمان (۱۳۷۷)
  • سهمی پیش از مردار (۱۳۷۷)
  • ماه زدگان (۱۳۷۹)
  • خرس (۱۳۸۱)
  • خواستگاری (۱۳۸۱)
  • فالگوش (۱۳۸۲)
  • چند کاپریس برای ویلون (۱۳۸۲)
  • اسکوریال شاه (۱۳۸۳)
  • روزهای زرد (۱۳۸۳)
  • مردی که گلی به دهان داشت (۱۳۸۳)
  • رؤیای بسته شده به اسبی که از پا نمی‌افتد (۱۳۸۴)
  • ژولیوس سزار به روایت کابوس (۱۳۸۵)
  • سه خواهر (۱۳۸۴)
  • مکبث (۱۳۸۴)
  • لبخند باشکوه آقای گیل (۱۳۸۶)
  • مونسرا (۱۳۸۳)
  • سانتاکروز (۱۳۸۳)
  • خرس (۱۳۸۳)
  • دعوت (۱۳۸۳)
  • کابوس (۱۳۸۴)
  • مگس‌ها (۱۳۸۴)
  • دختر یانکی (۱۳۸۴)
  • خون (۱۳۸۴)
  • رستگاری در شب دور (۱۳۸۵)
  • دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (۱۳۸۵)
  • ژولیوس سزار به روایت کابوس (۱۳۸۵)
  • طناب می‌زنی عزیزم (۱۳۸۶)
  • میهمانی درندگان (۱۳۸۶)
  • خدای کشتار(۱۳۸۷)
  • ماه زدگان (۱۳۹۰)
  • عشق اتفاقی نیست که بیفتد (۱۳۹۰)
  • دختر یانکی (۱۳۹۲)
  • سه‌گانه پاریسی (۱۳۹۴)
  • دختر یانکی،اجرای مجدد (۱۳۹۵)